DAMER,DAMER,DAMER....


Dette kommer ikke til å bli en diskusjon om hvem som er sterkest, fordi jeg er en realist, det er menn som er det sterkeste kjønnet fysisk, det blir heller ikke en tale om abortloven fordi det får andre krangle om ,seg i mellom...

Jeg er en feminist, fordi jeg føler meg like mye verd som en mann, jeg er mor til en jente og en gutt og for meg betyr de like mye, jeg ønsker og vil at de skal ha de samme mulighetene.

Jeg vet at jeg ikke får løst verdens problemene, men kanskje til deg ,som er en mann ,og leser dette så vil jeg bare minne deg på at en kvinne var ditt første hjem.
Som mor oppdrar jeg en gutt til å se rundt ting, til å være rettferdig, til å ha en mentalitet som er bygget  opp på å ha medmenneskelighet, respekt og hjelpe andre, uansett kjønn, jeg trenger ikke å gå i røde strømper for å markere meg, det holder med høre på hva folk sier uten å si så mye selv, og tenke sitt, fordi av og til så handler det om å gi litt faen.

gratulerer med dagen damer, gnu på litt leppestift og gå med hodet hevet, fordi uten oss, har verden vært kjedelig!



Comments

Popular Posts