Brrr...

det strikkes ull i disse kalde tider,i går hadde vi 22- heldigvis er det godt og varmt inn, så da kan det strikkes:)
Denne har ligget siden begynnelsen på januar,og manglet gridelås men ikke nå lengre,men jeg må nok innrømme at det ikke er bare å bare å sy inn det,det er jo en iq test for feskinger med symaskin.

Også herlig nøstebarn genser som er etter kattemønstret fra boken,men litt justeringer måtte til,jeg har jo lyst å strikke hele boken men vi får se hva jeg rekker...
iallefall for de som ennå ikke har oppdaget nøstebarn boken og har små barn er det et MUST for dere!!!

Mønster på dressen er fra en av sandes julehefter.
Garn: smart
Pinner: 3-3.5
Str: 6mnd


Gensern: er som sagt fra nøstebarn
Pinner: 2.5-3
Garn: NZ kjøpt fra 123knit

Comments

amylin said…
Fin dress og genser! Ja, det er kaldt enda, men nå håper jeg snart det blir vår.
Inger said…
Så flotte ting du har strikket! Ull er et must nå i disse dager ja :)
Unknown said…
Kjempe artig å lese bloggen din. Og mange flotte linker til andre strikke bloggere har du også. Jeg er ny med min blogg om strikking. Jeg blir kjempeinspirert av å lese og se alt det fine som lages. :) Linda
Spire said…
Åh,kjempefin den dressen.! Ser ut som om du har et godt lag med både strikkepinnene og symaskina.. :)
Må avgårde å kjøpe nøstebarn-boka og strikke litt tror jeg,-har noe nøstebarn-ull liggende hjemme.
Takk for titten og inspirasjon.
LenaE
Bergir said…
Så fin dress og genser! Lekre haroniske farger du har valgt. Blir nok gode plagg nå i vinterkulda!
Hilde-Gunn said…
Så utrolig fin genser! Den må jeg prøve meg på til min lille pode også, tror jeg.
Magiske pinnar said…
Så utruleg fine plagg du strikkar! Eg vert både imponert og inspirert av deg og strikkepinnane dine.
LIVS LYST said…
Å!! Har du laget dette?!!!
Jeg bare digger hjemmestrikket til barn. Så nydelig!!

Men jeg skjønner ikke helt hvordan du klarer.... jeg strever med en enkel (trodde jeg) liten lue.... Hmf!!!!

Liv
LIVS LYST said…
Ps! Jeg legger deg forresten til min liste på bloggen. For jeg har så lyst å komme inn hit igjen og se hva du strikker.

Jeg vil også så gjerne lage noe så fint!!!

Liv
Hanne said…
Nydelig dress og flott genser! Ja nøstebarn boka er så mye brukt her i huset at den nesten har gått i oppløsning... Flott blogg du har;-)
Hege said…
Flott genser du har strikket.
Og den dressen er bare så fin! :)
månestråle said…
Oi, for en produksjon:-)
Noen er veldig heldige.
Ville bare ønske deg en fin uke:-)

Popular Posts