Together fighting cancer!



Hvis en av barna mine sier at de er ¨redd¨så gir jeg de en slik forklaring:

¨fine du,det er jo helt vanlig å være redd,fordi hvis ingen hadde vært redd så hadde alle hoppet ned fra fjellkanten , det å være redd gjør at menneskeheten består¨

Men tenk deg å vente, å vente på at du får beskjed om at du får leve videre eller den triste beskjeden at det er ikke lenge til...tenk deg å ha den følelsen å være så redd men dessverre så kan du ikke gjøre annet enn å vente...vente å tenke hva skjer med barna når jeg dør? eller tanker rundt alt annet som står deg nært...

Jeg var 5 år gammel da pappa fikk kreft, jeg husker så godt at de fine krøllene som han hadde kom bort,Jeg husker så godt at en stor mann på 2,05 meter lå å gråt og var redd, jeg har aldri sett han gråte før men da jeg kom og spurte, fikk jeg til svar at han var litt ¨redd¨ det gikk dessverre ikke lang tid før jeg mistet faren min, han døde av kreft i en alder av 36 år.

Hvert år i oktober blir det satt en stor fokus på brystkreft, det blir gjort markeringer med rosa sløyfe og andre rosa ting, og hvert år kjøper jeg ting som jeg ikke trenger men for å vise støtte,slik at de som har det ser at vi kjemper i lag,og ikke minst for å gi meg selv og andre en påminnelse å sjekke puppene! Jeg håper at dere som leser dette tenker dere om hvor viktig det er å sjekke seg,og neste gang dere står i dusjen så sjekk puppene, fordi livet er fint,og det kan redde dere.

Og gi støtte til alle som er redd, livet gir og livet tar, men medmenneskelighet gir støtte,gir håp gir viljestyrke til å stå på, og det koster ingen ting og gi trøst hvis du ser at noen trenger det,det holder å ta noen i hånda og gi et smil.



Jeg har strikket meg Oktober votter, i år kjøper jeg kun en tøypose fra lindex, og heller gir penger til kreftforeningen. 

disser heter ¨frost¨og er strikket i finull,utrolig gode.







Comments

Popular Posts