Marius smil!!!!



Ja det har vært MASSE  Marius i bloggen min, og jeg garanterer det blir sikkert mer, så jeg må jo skryte litt...I dag skrev min svigermor på face book , at de hadde fått inn boken, da var det å kaste på seg en marius og ut å løpe på det lokale bibliotek ( verdal bibliotek- super service) - hun jobber der.

så kjære mor,du som lo hver gang jeg ikke fikk det til og så meg kaste strikketøyet i vedovnen , du som sa at jeg måtte legge det i fra meg før jeg fikk angst av det, du som sa at jeg aldri kommer til å strikke ferdig en genser, du som spurte om hvorfor jeg strikket? husker du da jeg svarte for 7 år siden, "hvem vet kanskje det blir skrivet en bok om det!!! " vel jeg skal nok ikke ta for meg alt for mye ære, fordi all ære fortjener Unn Søiland som har inspirert og inspirerer fortsatt mange.

MEN KJÆRE MOR DEN SOM LER SIST LER BEST!!!

Boken er absolutt et MUST å ha, den er full av Marius oppskrifter ( veldig kjekt å ha alle på en plass) også  flere nye oppskrifter, men det jeg synes var det beste er all historien om Unn Søiland Dale, hver gang jeg hører ordet marius så tenker jeg på skuespilleren og slalåm, men det er så mye mer bak Marius,en dame med bein i nesa og som er beundringsverdig, jeg anbefaler boken på det varmeste!!!!!

Comments

Silje sin blogg said…
Gleder meg sååå til å titte i boken! Tror jeg skal koste på meg den jeg og!!
Anonymous said…
Så vel fortjent!! All ære til deg - du er den største marius-inspirator.

Boken om Unn Søiland Dale er også verdt å lese. Jeg kjente meg veldig igjen da jeg leste om at hun hadde ett strikketøy for selskaper, ett for hjemmekos og ett som hun kunne strikke på da hun var på farten.

Det var banebrytende på den tiden og bruke garn i så sterke farger som rød og blå.

Lenge leve marius!!
The creative decorative, looks good, and I love it. Thank you.
LisaM said…
Sååå gøy!!! Gratulerer så mye!☺
Siri said…
Gratulerer! Kjempegøy!
Anonymous said…
Hei...
Hvor får du kjøpt denne boka??
ANNEPÅLANDET said…
Gratulerer!!! Helt klart - den som ler sist, ler best, ja! Venter spent å å få mitt eks i posten. Ha en fin helg!
Anja said…
Congratulations! This is really awsome :)
Anja fra Polen ;)
Veldig stilig!! Den ser kjempefin ut!
Strikkedoktor'n said…
Gratulerer! Den boka MÅ jeg bare ha :-)
Beate said…
Gratulerer!
Gleder meg til å se i den boka. Tror jeg må sette den på bursdagsønskelista
Anonymous said…
Gratulerer!! :-)
Jeg lurer på hvordan du feller av Marius med rundfelling i halsen - følger du oppskriften? Tenker spesielt på den grå versjonen på bildet i dette innlegget. Jeg er i ferd med å fullføre en selv, og det ser ut til å bli litt "slaskete" på et vis - mens din ligger fint inntil.
Blir glad for tips/svar! :-)
(monja@offinn.no)
Monja
Fru Keilegavlen said…
Gratulera!! Gler meg til å kikke i boka.
bubbs said…
Oioioi! Så kult! Grattis Daria! :)

Popular Posts