2019


Tenk at det er 2019, jeg synes ikke at det er lenge siden det var 2000, det ble spådd verdens undergang og jeg var ny konfirmant.

Jeg er gleder meg masse til å gå inn i det nye året. Riktig nok er januar den verste måneden men den er om litt over, så er det vår i vente, dagene blir lengre, og folk får litt mer energi tilbake,det blir bra.

målet for 2019 er GJENBRUK , det vil si...

1. alt av klær som ikke har vært brukt det siste året ,skal leveres til containere som samler inn tøy til gjenbruk

2.det er den totale kjøpe stop, i år er det kun lov å handle julegaver,bursdagsgaver, undertøy og kun det nødvendigste, målet er å redusere ting

3. Retro, jeg har vel i grunn alltid likt det, loppis har vært min andre hjem og jeg har funnet de utroligste tingene der, jeg elsker 60-70 tallet, selv om fargene var psykotiske så vart ting laget med kjærlighet og teak, handler du teak som er gammelt så redder du regnskogen også!!! og har et møbel som varer livet ut.


4. reparere ting og ikke kaste det.

5. vær kreativ,en gammel kaffekopp ,kan være fint å ha paprika i når du skal dekke til taco, ting kan brukes til mere enn du tror, alt trenger ikke å matche, det kan se ut som en familie men ikke tvillinger,så har du din egen stil.


6. ha alltid go tid når du skal på gjenbruks torg, loppis etc, og ikke ta med barn eller mann! så kan du finne skatter, jeg fant en marius på fretex i Tromsø for noen år tilbake, til en fin sum av 50kr, den ble med hjem og jeg har brukt den masse, nå har datteren min arvet den.


7. er det så nøye å ha stil? eller å følge trender? Jeg mener at det øye hviler best på er verd å ta med hjem, er noe  malt i fra før av så kan du lett male over, er det orginalt og ubehandlett så knuser du hjerte mitt om du maler det og kaller det " chabby chic" historie skal vises og aldri bli glemt!!!! sånn er det med møbler også. 

for noen måneder tilbake fikk jeg noen stoler fra en god venninne, de var søsken men ikke fra samme mor, den ene var sikkert i fra glade 80-tallet, andre nylig kjøpt og malt et lett strøk med en delikat blå tone, jeg fant et bord på facebook som er muligens fra 50 åra, og sammen passer de kjempefint i lag, så det er ikke så nøye om ting ikke er helt a4 eller perfek?t så lenge du er fornøyd.


8. lag en ønskeliste å jakt etter det, som for eksempel dag sengen min, den har jeg lett lenge etter og den følelsen når du finner den er helt ubeskrivelig, det føles som om du er forelsket 14 åring og det killer i magen hver gang du tenker på kjæresten din!!!! magisk følelse!
















  





Comments

Hanne said…
Så hyggelig å lese en bloggpost fra deg igjen. Flotte mål du har satt deg. Gleder meg til å følge bloggen din dette året også.
Daria said…
så kosli hanne,gleder meg til et nytt år hos deg også,ha en fin uke:)

Popular Posts